środa, 24 grudnia 2014

Moja Ziemia Święta, moje Betlejem.

                                  
                                                                    
                           
  
                                                 

                W dniach od 1 do 19 maja 2000 roku z Warszawskim Biurem Podróży
        Księży Pallotynów udałam się na pielgrzymkę Śladami Mojżesza i Jezusa Chrystusa,
        której program obejmował Korzenie Chrześcijaństwa.
               Spotkanie z Ziemią Świętą było dla mnie zarówno pragnieniem jak i obawą...
        Napawało nieśmiałością i wątpliwościami - że zbyt mało we mnie wiary ...
        że nie zasługuję..., że nie jestem godna.
        Mimo to,a może właśnie dlatego, przestałam bać się iść śladami Chrystusa.
        Moje spotkanie z Ziemią Świętą stanowi najważniejszą i niezapomnianą oraz piękną
        pielgrzymkę życia.
              Jak wielu innych pielgrzymów tak i ja, mam w sercu swoje własne Betlejem, swój
        Nazaret, swoją rzekę Jordan, Górę Błogosławieństw, czy Górę Kuszenia.
        Mam też swoją Jerozolimę i swoją ,, Via Dolorosa" -  ,,Drogę Krzyżową".
              Mimo skrywania tego , co w sercu i duszy czuję, co przeżywam wciąż na nowo - 
        to jednocześnie pragnę dzielić się tym. Bo właśnie - może to, zachęci innych   
      ,,wędrowców" tej ziemi - może poruszy i otworzy zakamarki niejedno serce i duszę...
        może  zachęci do,, pójścia" śladami Świętej Rodziny z Nazaretu.
              Swoje pielgrzymowanie po Ziemi Świętej zakończę następującą konkluzją :
                         ,, Z Ziemi Świętej wracamy ci sami, ale nie tacy sami "....
         ... gdyż pobyt w Ziemi Świętej pozostawia trwały ślad tak  w sercu jak i w duszy...
                   
             Na zakończenie tych przemyśleń zamieszczam jeszcze kilka zdjęć z mojej  
             podróży życia - Śladami Mojżesza i Jezusa Chrystusa.

                                                                   nawiedzenie ...
                                              
                                                                         pole pasterzy
                                                      
                                                                 Betlejem - hotel

                                                        Betlejem - Bazylika Narodzenia                                             
                                
                                                                      Miejsce Narodzenia

                                                               przed Grotą Mleczną

                                            Morgen Land - hotel w drodze na Synaj

                                            Msza Święta na pustyni w pobliżu Góry Synaj

                               Świt na Górze Synaj - tu zaśpiewaliśmy kiedy ranne wstają zorze ...
                                                 
                                                           ... widok na pustynię ...

                                                          Klasztor Św. Katarzyny

                                                                      Gorejący Krzak

                                                                      ... i Pan zapłakał ...

                                                          Drzewo Życia w Wieczerniku



                                                                  Kościół Św. Piotra

                                                      Wnętrze Grobu Pańskiego

                                                         ... zanurzenie w modlitwie ...

                                                                 Kamień Namaszczenia       

                                                     ... relaks nad Jeziorem Galilejskim ...


                                                                       Cezarea Filipowa

                                             
                                                  ....OD NARODZENIA DO ZBAWIENIA....
                                ( obraz refleksyjny - namalowany po powrocie z pielgrzymki )

                        

3 komentarze:

  1. Dzieki za fotorelacje. Moim marzeniem jest udać się na podobną pielgrzymkę. Mam nadzieję ze mi sie to za niedługo uda. Pozdrawiam serdecznie i zycze wszystkiego dobrego w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. P. Mirku - bardzo dziękuję i życzę szczęśliwego 2015 Roku. Serdecznie pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie Mirku - czy zrealizował Pan swoje morzenie dotyczące Ziemi Świętej? Ja każdego roku przy okazji Świąt Bożego Narodzenia wyjmuję z półki album ( około 150 zdjęć ) i wspominam moją pielgrzymkę życia . . . Pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń