wtorek, 6 września 2016

Stadninę w Janowie Podlaskim także odwiedziłam ....



        Gdy w rodzinnych stronach byłam, słynną Stadninę w Janowie Podlaskim także odwiedziłam. Nie było mi dane, by wszystko z bliska zobaczyć, ponieważ,główne uroczystości, wraz z aukcją koni, w tym czasie się odbywały. 
Impreza, w tym roku - może mniejszą ilością zagranicznych gości się cieszyła - ale też interesująca była.
     Stadnina w Janowie Podlaskim jest najstarszą państwową stadniną koni w Polsce, która istnieje od 1817 roku. Znajduje się w malowniczo położonej miejscowości Wygoda - 2 km od Janowa - wśród nadbużańskich łąk - i jest prawdziwym " końskim rajem ". Stadnina ta , słynie głównie z hodowli koni czystej krwi arabskiej oraz z mniej znanych koni rasy angloarabskiej. Słynny jest też zespół stajni z XIX wieku, zaprojektowany przez znanego architekta Henryka Marconiego.
  

  Jak zwykle przy takich oficjalnych imprezach - wiele się działo .... były więc kiermasze z akcesoriami końskimi i folderami turystycznymi, było też " jadło "
rodzaju wszelakiego, ..... i jeszcze, co nieco - co na zdjęciach utrwaliłam.... 
         


1 komentarz:

  1. Dwa zdjęcia pochodzą z folderu informacyjnego.... w celach reklamowych imprezy...

    OdpowiedzUsuń