niedziela, 6 kwietnia 2014

Plener malarski w Szafarni

Szafarnia leży wśród malowniczych pól Woj. Kujawsko-Pomorskiego.
   Znaczącym wydarzeniem, dzięki któremu Szafarnia znalazła się na mapie kulturalnej Europy,był pobyt młodego Fryderyka Chopina w majątku Dziewa-
nowskich. Nasz wybitny kompozytor i pianista spędzał w Szafarni dwukrotnie
letnie wakacje w latach 1824 i 1825, gdzie zetknął się z folklorem kujawskim
- z muzyką ludową wykonywaną na dożynkach, weselach i wiejskich zabawach,
przy której śpiewano i tańczono.
Dzisiaj w miejscu modrzewiowego dworku stoi pałacyk o eklektycznej zabudowie z końca 19-go wieku, w którym znajduje się Ośrodek Chopinowski.
Odbywają się tu imprezy kulturalne takie jak: koncerty muzyczne oraz konkursy pianistyczne literackie i plastyczne.
   W Ośrodku Chopinowskim odbywają się też plenery malarskie, które TUTW
między innymi organizuje a Pani Dyrektor Agnieszka gościnnie nas przyjmuje.
Ja również w plenerze uczestniczyłam i przy okazji rezerwat przyrody-,,Górę
Modrzewiową" zobaczyłam. Izbę pamięci poświęconą Marii Dąbrowskiej,gdzie
,,Noce i Dnie" pisała- również zwiedziłam.

 Niżej-uczestnicy pleneru malarskiego na tle Ośrodka Chopinowskiego, zdjęcia na pamiątkę wykonali.





Ziemia Kujawsko-Pomorska nie tylko na Fryderyka Chopina wpływ miała- ale
również nasze malarskie talenty rozwijała.
Obrazy w tym urokliwym miejscu malowane są w Pałacyku Chopinowskim na
wystawach eksponowane.
    Niżej przedstawiam swoje obrazy, które w ,,Chopinowskiej" atmosferze powstawały i tamte czasy przywołały...


                                     Ośrodek Chopinowski w pięknym parku jest położony...      

                     Pod 300- letnią lipą im. Fryderyka Chopina fortepian ustawiłam-i w taki sposób              

                             - Ducha Chopina do Szafarni zwabiłam i na tym obrazie utrwaliłam...            


                               Nie zabrakło naszego ,, muzykowania i śpiewania". Gdy nad Szafarnią
                                słoneczko do snu już się układało...nasze towarzystwo jeszcze długo
                                się bawiło... Gdy rano słońce się obudziło- wszystkich artystów do
                                malowania znów zaprosiło..

                           

2 komentarze: