wtorek, 1 lipca 2014

Anioły w naszym życiu i w sztuce.

W języku greckim ,,angelos'' oznacza tyle co posłaniec, zwiastun, wysłannik.
Pismo Święte i Tradycja jednomyślnie stwierdzają istnienie Aniołów - istot duchowych, niecielesnych. Święty Augustyn pisze - Anioł, przez to,czym jest,
jest duchem, a przez to, co wypełnia, jest aniołem. Posiadają rozum i wolną wolę, są stworzeniami nieśmiertelnymi. Zadaniem Aniołów jest nieustanne wielbienie Boga i głoszenie Jego chwały,służą też wypełnianiu zamysłu Bożego
wobec nas, ludzi.    
   Wśród Aniołów znanych nam z Biblii i spełniających wobec ludzi
specjalne posłannictwo należą Archaniołowie : Gabriel, Michał i Rafał.
   Całe życie ludzkie otoczone jest opieką Aniołów.
Każdy z nas ma własnego Anioła Stróża, do którego kierowaliśmy już od dzieciństwa następujące słowa:

   ,,Aniele Boży Stróżu mój,
    Ty zawsze przy mnie stój,
    Rano,wieczór, we dnie, w nocy 
    Bądź mi zawsze ku pomocy!"


Mam nadzieję, że słowa powyższe jak i niżej zamieszczone Anioły, przypomną dla wielu z nas, niewidzialny, pozazmysłowy świat i będą okazją do
 przemyśleń i zadumy. Uważam też, że w każdym domu Anioły powinny się
znajdować - by życiem naszym kierować, atmosferę rodzinną budować oraz
miłości i szczęścia naszego pilnować.

Moje Anioły są takie zwyczajne ; do snu kołysankę zanucą lub zagrają ,
                                              do modlitwy ręce składają ,
                                              dobrze się nami opiekują
                                              i w trudnych sprawach dobrą radą poratują.

Dodam jeszcze, że lubię Anioły malować - bo wiem, że każdy Anioł, którego
komuś podaruję dobrze się daną Osobą zaopiekuję. Całe Zastępy moich Aniołów już taką opiekę sprawuje - bo wciąż na pamiątkę lub za dobre serce,
Aniołkami dziękuję.



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz